Φυσικά για να κάνεις "τέχνη"χρειάζεται δύο συνισταμένες . Έμπνευση, αλλά και Γνώση.

Ο Δρ. κ. Μουτζόγλου μας δίνει κάποια κριτήρια για το ποια κριτήρια πρέπει να τηρεί μια φωτογραφία για να είναι "επιτυχημένη"

  • Είναι η φωτογραφία εστιασμένη (εάν δεν είναι εστιασμένη, είναι σκόπιμη και κατάλληλη ή μη εστίαση;)
  • Σε μια φωτογραφία με μη επιλεκτική εστίαση, είναι η περιοχή της επιλεκτικής εστίασης συγκεκριμένη και συναφής;
  • Η σύνθεση της φωτογραφίας "λειτουργεί";
  • Είναι η σύνθεση της φωτογραφίας ενδιαφέρουσα και αισθητικά ευχάριστη;
  • Υπάρχουν μη ηθελημένες ατέλειες στη σύνθεση της φωτογραφίας;
  • Τι βλέπει το μάτι του θεατή πρώτο όταν κοιτάζει τη φωτογραφία; Πως οδηγείται στο δεύτερο σημείο της φωτογραφίας;
  • Ανιχνεύει το μάτι πρώτα το πιο σημαντικό στοιχείο της φωτογραφίας;
  • Ποιο το μέγεθος του προηγούμενου στοιχείου στη φωτογραφία;
  • Είναι η συνολική σύνθεση της φωτογραφίας σε συμφωνία με το περιεχόμενό της;
  • Αντανακλάται αίσθηση οργάνωσης και σκοπού στη σύνθεση;
  • Είναι η χρήση του χρώματος σύμφωνη με τη δομή της φωτογραφίας;
  • Η έκθεση υποστηρίζει δημιουργικά τη φωτογραφία;

Πρέπει να γίνει ξεκάθαρο, ότι  κάθε είδους φωτογραφία έχει διαφορετικό στόχο.

Για παράδειγμα η φωτογράφιση μόδας για ρούχα έχει σαν σκοπό να αναδείξει το ρούχο. Η αρχιτεκτονική φωτογραφία ή η φωτογραφία δρόμου επίσης έχει πολύ διαφορετική λογική. Γι'αυτό και πρέπει να κρίνεται με βάση το στόχο της.

Η φωτογραφία γάμου χρειάζεται γνώσεις από σχεδόν όλες τις μορφές φωτογραφίας. Η φωτογραφία τοπίου, διαφημιστικής, φωτογραφία μόδας, πορτρέτου και φυσικά ρεπορτάζ το όποιο είναι και το 90% την ημέρα του γάμου.

Η φωτογραφική μηχανή είναι το εργαλείο που αποτυπώνει. Ο φωτογράφος όμως είναι αυτός που δημιουργεί με τα μάτια, το μυαλό και την καρδιά.